سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین نهال گردو زود بازده

هر باغدار و یا سرمایه گذاری علاقه دارد ثمره زحماتش را به سرعت ببیند و بتواند محصولاتش را برداشت کند. زمانی که نهال گردو را برای کاشت و پرورش انتخاب می کنیم در مرحله بعد باید به دنبال بهترین نهال گردو زود بازده بود. به همین علت در این مقاله تصمیم گرفتیم به بررسی بهترین نهال گردو زود بازده بپردازیم. همراه ما باشید. 

بهترین نهال گردو زود بازده | معرفی و ویژگی ها

1. نهال گردو ژنوتیپ برتر

گردوی ژنوتیپ برتر، یکی از درختان زود بازده؛ می باشد که در ارتفاعات 600 الی 1000 متر ، نهایت باردهی اقتصادی و مطلوبی خواهد داشت. این نهال مناسب مناطق نسبتا گرمسیر می باشد.
این درخت گردو از سال اول باردهی خواهد داشت اما باردهی اقتصادی این نهال گردو ژنوتیپ تقریبا از سال 8 شروع می شود و تا بیش از 50 سالگی باردهی اقتصادی و زیادی خواهد داشت .

2. نهال گردو چندلر

گردوی چندلر یکی دیگر از انواع درخت گردو زود بازده، می باشد . این نهال گردو بومی کشور آمریکا می باشد . این نهال گردو چندلر در سال دوم به باردهی می رسد و یکی از نهال گردوی زود بازده، به حساب می آید.
به نقل از نهالستان ارغوان نهال گردوی چندلر از ارتفاع حدود 0 الی 1500 متر باردهی اقتصادی و مطلوبی خواهد داشت که این به آن معناست که این نهال به خوبی می تواند در مناطق سردسیر رشد و باردهی داشته باشد.
چندلر دیر گل ده هست و یکی از درختان گردوی پایه پیوندی می باشد. باردهی این درخت هم حدودا چیزی بین 70 تا 80 کیلو گردوی خشک برای هر درخت بالغ گردو می باشد . 

3. نهال گردو فرنور

تصور کنید در مناطق بسیار سردسیر هستید و قصد احداث باغ گردویی از درختان زود بازده دارید و قطع به یقین به دنبال گردو های زود بازده هم هستید، تا چند سال پیش این موضوع فقط در حد یک رویا بود. 
امروزه گردو فرنور فرانسوی به عنوان یکی از بهترین نهال های گردو زود بازده شناخته شده است که در سالیان گذشته به شدت مورد توجه کشاورزان سردسیر قرار گرفته است. این نهال گردو فرنور در دومین سال پس از کاشت باردهی خود را آغاز می کند ! پس خیالتان از بابت زود بازده بودن آن راحت شود.
جالب است بدانید از ارتفاع 1500 تا 2300 متر باردهی بسیار خوبی خواهد داشت . مقاومت بسیار خوب این رقم به هوای سردسیری و دیرگل بودن آن ، امیدی زیادی برای کشاورزانی که به دنبال گردو ، بودند زنده کرده است.
عمر درخت گردوی این رقم بیش از 55 سال می باشد و باردهی آن مشابه چندلر سالانه در هر درخت بالغ 70 تا 80 کیلو به صورت خشک می تواند باردهی داشته باشد.

جمع بندی خرید نهال گردو زود بازده 

در این مطلب 3 نهال گردو زود بازده را بررسی کردیم. اگر در مناطق نسبتا گرمسیر زندگی می کنید انتخاب نهال گردو ژنوتیپ شایسته است. اگر در مناطق نسبتا سردسیر هستید گردو چندلر می تواند بهترین نهال گردو زود بازده شما باشد. اگر در مناطق خیلی سردسیر هستید گردو فرنور بهترین انتخاب خواهد بود.